סוגי מדיטציות

מדיטציה

כאשר החיים, משימות היומיום והמחשבות מציפים אותנו וגודשים את המוח, אנחנו מרגישים חסרי אויר, כאבים בכל הגוף, שרירים תפוסים ובעיקר הראש מתפוצץ. קחו רגע לעצמכם, נשמו עמוק, תרגלו מדיטציה והפעילו את המערכת מחדש.

מהי מדיטציה? 

המדיטציה היא תרגול מנטלי, דרך ליצור חיבור עם האני העמוק. להתבונן פנימה לתוכנו, לשחרר לחצים ומתחים ולהתמקד במודעות העצמית. דרך המדיטציה אנחנו יכולים לתרגל ריכוז וזיכרון, למצוא בתוכנו פתרונות לבעיות המטרידות אותנו וליצור שינויים בדרכי החשיבה המודעת. 

בזמן המדיטציה המוח מאט את פעילותו, מה שמאפשר לתת המודע לצוף אל המודעות שלנו ולחשוף אותנו למחשבות ולרעיונות אחרים בזמן שהמודע נח קצת ולא מזין אותנו בביקורתיות ושיפוטיות. מדיטציה מומלצת ככלי טיפולי למחלות פסיכיאטריות, טיפול בכאבים, טראומות ומשתמשים בה בבתי ספר, בתי חולים ועוד. 

סוגי מדיטציות

מדיטציות קיימות בדתות השונות ומספר השיטות למדיטציה הוא רב. אפשר לחלק את סוגי המדיטציה לפעיל ולסביל. בתרגול הפעיל המודט (האדם המבצע מדיטציה) יוזם פעולה שמשפיעה באופן הכרתי כמו נדנוד, סחרור או התמקדות בנקודה מסוימת. בתרגול סביל התהליך טבעי לחלוטין וקורה מעצמו בעוד המודט לא עושה שום דבר. המודעות בתרגול סביל מתפוגגת כאשר השינויים באים וחולפים באיברי החישה השונים. 

סוגי מדיטציות– מיינדפולנס, אימון מוחי שיטתי. המוח הוא גמיש ועל ידי הפעלתו המוגברת, כך ישתפר תפקודו. מדיטציה שקטה, מדיטציה ללא מחשבות. אף על פי שנשמע כי קל לבצע מדיטציה זאת, היא דורשת אימון רב כדי להביא את המוח להיות נקי ממחשבות. מדיטציה עם מנטרה קולית, המנטרה היא רצף צלילים או מילים שאמורות להשפיע על התודעה בדרכים שונות. בזמן המדיטציה הצלילים יוצרים רטט שמחבר את המודט עם הטבע והבריאה, עוטפים אותו ויוצרים שינוי. 

> קראו גם על גלי גמא באתר מרחב מודעות!

 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

עוד נושאים באותו תחום